Enkele voorbeelden van verschillende terreinen waarop PRompt Communicatie actief is en was:

Gezondheidszorg

  • www.leefplezier.nl:  Verandering realiseren in de ouderenzorg, mantelzorg, gehandicaptenzorg en thuiszorg door anders te kijken, te denken en te doen met Leefplezier als uitgangspunt. Leefplezier omvat een visie en middelen om de wensen en behoeften van kwetsbare mensen centraal te stellen en zorgverleners – ook mantelzorgers – meer werkplezier te verschaffen.
  • www.vilans.nl: Veranderingsproces begeleid rond fusie van landelijke kenniscentra langdurige zorg die plaatsvond in opdracht van het Ministerie van VWS. Van strategie tot  procesinrichting van de nieuwe organisatie, opbouw en leidinggeven communicatieteam, ontwikkelen nieuwe websites, sociale media, nieuwsbrief, werkprocessen, huisstijl, organisatie van uitgeverij en webwinkel (2007-2013).

Cultuur

  •  Landgoed Verhildersum: Sinds februari 2019 ben ik directeur (part-time) van Landgoed Verhildersum in Leens. In de borg en in de musea vertellen we het verhaal van de adel, de boer en de landarbeider in de 19e eeuw. De uitdaging is om meer bezoekers naar het landgoed te trekken en voldoende fondsen te werven om spannende exposities te kunnen organiseren en de borg en landerijen (33 h.a. ) goed te onderhouden en te bewaren voor de generaties na ons.
  • Sociëteit De Harmonie:  Veranderingen bewerkstelligen, waardoor de daling van leden ombuigt naar groei. Taken: samen met leden de gewenste identiteit bepalen, beleid en budget organiseren voor nieuwe ontwikkelingen, het veranderingsproces trekken, de in- en externe communicatie verzorgen, bijvoorbeeld de website verbeteren. Resultaat: verandering van een stoffige club voor bridge en biljart naar een plek in hartje stad waar je anderen ontmoet. Er is nieuw elan, een gevarieerder aanbod van activiteiten georganiseerd door tientallen vrijwilligers. Binnen een jaar zijn er 65 nieuwe leden. (start 2017, loopt nog)
  • VRIJDAG:  Fusieproces begeleiden van Stedelijke Muziekschool en het Kunstencentrum in Groningen (VRIJDAG). Opdracht: in vijf weken tijd het strategisch plan maken voor de fusieorganisatie (interne en externe communicatie), adviseren over de inrichting van de nieuwe organisatie, communicatieteam opbouwen, medewerkers coachen. Missie en visie ontwikkelen en bouwen aan een nieuwe gezamenlijke organisatie. Kernwaarden formuleren. Beleving van medewerkers en interne communicatie onderzoeken en advies uitbrengen voor verbetering. Werkprocessen en samenwerking binnen de organisatie verbeteren. Resultaat: nieuwe spirit in de hele organisatie, multidisciplinair en groepsgericht cursusaanbod, heldere werkprocessen, sterk communicatieteam met duidelijke focus, effectieve communicatiemiddelen en door verbetering van de interne communicatie is er meer rust in de organisatie. Snel naambekendheid opgebouwd, de nieuwe website trekt meer bezoekers dan alle oude samen en er zijn meer cursisten dan ooit. (2013 t/m 2016)
  • Schnitgerfestival: Strategie en uitvoering communicatie rond zesdaags orgelfestival in 2017 in Groningen

Erfgoed

  • Landgoed Fraeylemaborg Slochteren: Bestuursfunctie communicatie (2000 tot 2008)
  • Kerkje in Vierhuizen: Campagne bedacht om stemmen te werven voor het tv-programma Bank Giroloterij De Restauratie. Dorpelingen voerden de campagne zelf uit.  Wij wonnen 1 miljoen euro waarmee de kerk is gerestaureerd (2006)
  • Van Gogh huis Nieuw Amsterdam: Marktonderzoek en bedrijfsplan ten behoeve van subsidieaanvragen en oprichting (2000)

Recreatie en Toerisme

  • University Hotel Groningen: Hotel van Rijksuniversiteit Groningen: marketing en communicatieadvies en uitvoering, beheer websites en sociale media
  • Hotel Restaurant Ekenstein: Communicatieadvies en realisatie
  • Image+ Digital BV: Fotografie voor pretparken en attracties in Europa: strategisch advies, ontwikkeling LinkedIn
  • Fontana Resort Bad Nieuweschans: Thermaalbad en Golden Tulip Hotel landelijk op de kaart gezet na bijna faillissement. Verandering gerealiseerd van psoriasis centrum naar wellnessattractie (1991 tot 1998, directie sales en marketing)

Bouw

  • De Groot Vroomshoop (Volker Wessels, systeembouw): strategie,  free publicity, tekstredactie, teksten website, SEO zoekmachine optimalisatie.
  • Ondersteuning netwerkopbouw voor samenwerkingsverband Systeembouwend Nederland.

Overheid

  • Gemeente Slochteren, crisiscommunicatie rond de komst van het asielzoekerscentrum en coaching medewerkers communicatie (2000)

Gevolgen van aardbevingen in Groningen

  • Afhandeling gevolgen van aardbevingen voor ondernemers in het bevingsgebied. Het blijkt dat ondernemers in het aardbevingsgebied er moeite mee hebben alle procedures en processen rond de afhandeling van schade te overzien. Zij bezitten vaak een woonhuis en bedrijfspand(en) waar verschillende procedures lopen. Ik breng overzicht in het geheel, behartig hun belangen en onderhoud de contacten met bijvoorbeeld de gemeente, Centrum Veilig Wonen en Nationaal Coördinator Groningen.